Comunicat

maig 06, 2019

El president de la Corporació i la directora general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació han sigut citats a declarar el pròxim dia 20 de juny per una querella presentada pel PP pel contracte d’una producció audiovisual, per deu contractes menors subscrits el 2017 i el 2018 i pels contractes subscrits amb tres directius.

El programa objecte del contracte de producció audiovisual, amb el títol original de La Tramuntana, va ser uns dels projectes seleccionats per unanimitat per l’Alt Consell Consultiu de l’Audiovisual, amb una consulta preliminar de mercat prèvia convocada per la presidència de la Generalitat Valenciana abans que À Punt estiguera en funcionament. El Consell Rector de la CVMC va autoritzar la contractació, també per unanimitat, dels membres presents i el contracte va ser signat pel president de la Corporació.

El contracte de la sèrie de ficció La Tramuntana i tots els contractes triats per l’Alt Consell Consultiu es redactaren amb l’assessorament d’una empresa externa amb seu a Madrid i seguint exactament el mateix procediment i sense cometre cap infracció legal. De fet, el contracte no incompleix la legislació de contractes del sector públic, ja que es tracta d’una propietat incorpòria i, per tant, es troba dins dels contractes i negocis exclosos per la mateixa legislació.

La Tramuntana, que finalment va canviar de títol pel de La Vall, ha sigut auditada i emesa en À Punt i en l’actualitat es troba disponible en el web.

Pel que fa als contractes menors, es troben dins dels límits legals i es realitzaren a proposta del tècnic responsable i, a més, es troben publicats en el Web de la CVMC en l’apartat de transparència. Els contractes als directius de l’SAMC es van subscriure amb l’autorització de la Conselleria d’Hisenda i del Consell Rector.

Cal afegir que les consideracions a què fa referència la querella són conseqüència de l’informe emés per la Sindicatura de Comptes del 2017, que no va advertir de cap actuació de la CVMC ni de l’SAMC que puga donar suport a la querella presentada per Jorge Bellver, diputat del Partit Popular a les Corts.

Pots estar interessat

Rosa Yagüe, la nova vocal del Consell Rector, s’incorpora  hui al màxim òrgan de govern de la CVMC
Premsa

Rosa Yagüe, la nova vocal del Consell Rector, s’incorpora hui al màxim òrgan de govern de la CVMC

Comunicació CVMC - des. 13, 2019

Rosa Yagüe, doctora en Economia per la Universitat de València, s’ha incorporat hui al Consell Rector, després d’haver sigut elegida per les Corts a proposta dels grups parlamentaris.

El Consell Rector desenvolupa alguns aspectes del procés per a la selecció de la Direcció General de l’SAMC

Comunicació CVMC - nov. 28, 2019

El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha aprovat un document on es detallen alguns aspectes que afecten el procés de la selecció de la direcció general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC).

S’aprova l’Oferta Pública d’Ocupació de l’SAMC a falta de l’informe de la Direcció General de Pressupostos

Comunicació CVMC - nov. 28, 2019

El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha acordat l’aprovació de l’Oferta Pública d’Ocupació (OPO) de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC)

Més d'aquesta categoria