À Punt no té cap pèrdua, ni deute

abr. 18, 2019
484 Views

El Consell Rector afirma que la CVMC compleix el contracte programa que no permet cap endeutament

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) rep una subvenció de la Generalitat de 55 milions d’euros. Aquesta subvenció es destina a despeses d’explotació i a inversions.

Els pressupost de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació es nodreix de la subvenció que es deriva de la CVMC i a més, dels ingressos per publicitat i vendes de productes o programes.

La CVMC no ha tingut ni pèrdues, ni deutes. Ha gastat el seu pressupost en les despeses de personal, les inversions realitzades i el funcionament d’À Punt (SAMC): els programes de televisió i ràdio i tot el que ompli la graella de programació, inclòs el web i les xarxes socials. Les despeses i inversions s’han limitat únicament i exclusivament a la quantitat establida en el seu pressupost, és a dir 55 milions d’euros.

En l’aspecte comptable, i en els pressupostos de la SAMC, apareix la quantitat de 48.182.752 milions en la categoria de pèrdues, però com ja s’ha dit són despeses i no pèrdues reals. Són justament les despeses realitzades per À Punt per a desenvolupar l’activitat de servei públic que té encomanada per les Corts i que són compensades amb la subvenció rebuda, tal com recull el contracte programa.

Cal subratllar que el Contracte Programa diu: «Els límits de l’endeutament per a cada exercici queden fixats en el contracte programa», i també afirma; «Per al trienni de durada d’aquest contracte programa no està previst que la Corporació haja de recórrer a l’endeutament per a finançar-se». I en cap cas s’ha incomplit el contracte programa.

Pel que fa als ingressos de publicitat de la SAMC, l’incompliment de la previsió no ha suposat cap impediment a l’hora de quadrar els pressupostos. La CVMC va fer una previsió d’ingressos anual i no es va arribar a complir en 2018 perquè À Punt no va començar a emetre en televisió fins al 10 de juny de 2018. I és més, fins a l’octubre de 2018 no es va contractar amb Kantar, l’empresa que mesura audiències i és clau de referència en el sector publicitari.

Tampoc s’ha d’ignorar que FORTA fa alguns anys que està en un procés de revisió de la seua estratègia de comercialització, cosa que ha dificultat la incorporació d’À Punt a la marxa habitual en la planificació de publicitat de l’organisme que coordina les televisions autonòmiques.

À Punt aspira a tindre una publicitat normalitzada i en creixement, però sempre cenyint-se a les limitacions legals que ha de tindre un mitjà de comunicació públic. La Llei de creació de la CVMC estableix una sèrie de principis i valors en els mitjans públics que s’han vist reforçats per la normativa de publicitat aprovada per Consell Rector de la Corporació, com ara abstindre’s d’emetre publicitat relacionada amb el sector de les apostes. À Punt va ser, de fet, la primera televisió pública autonòmica que va vetar la publicitat sobre joc i apostes esportives, prohibició que està recollida en el Codi de conducta sobre l’activitat comercial i publicitària de la CVMC. I això en detriment d’un major nivell d’ingressos, però conscients que mereix la pena en favor del servei públic.

Pots estar interessat

El Consell Rector ha avaluat la gestió de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació
Premsa
51 views
Premsa
51 views

El Consell Rector ha avaluat la gestió de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació

Comunicació CVMC - jul. 17, 2019

El Consell Rector ha finalitzat hui l’informe d’avaluació de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC). En l’avaluació s’ha tingut en compte la gestió de la Direcció General durant els anys 2017 i 2018. De cara al futur les avaluacions es faran amb una periodicitat anual.

El Consell Rector aprova la programació  d’À Punt per a la propera temporada
Premsa
79 views
Premsa
79 views

El Consell Rector aprova la programació d’À Punt per a la propera temporada

Comunicació CVMC - jul. 10, 2019

El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha aprovat hui la proposta de programació per a la pròxima temporada dels mitjans de comunicació públics.

El Consell de la Ciutadania acorda proposar Rosa Agost com a membre del Consell Rector
Premsa
92 views
Premsa
92 views

El Consell de la Ciutadania acorda proposar Rosa Agost com a membre del Consell Rector

Comunicació CVMC - jul. 09, 2019

El Consell de la Ciutadania va estudiar ahir les candidatures presentades per a formar part del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) per a cobrir la plaça que ha de proposar aquest òrgan de participació ciutadana. Després d’estudiar-ne les candidatures, acordà proposar Rosa Agost Canós per a ocupar la plaça esmentada.

Més d'aquesta categoria