José Martínez Sáez. És professor de Creativitat Publicitària i d’Innovació en Comunicació en la Universitat CEU Cardenal Herrera de València. És director del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat. Ha acudit com a professor convidat a la Plantijn Hogeschool d’Anvers i a l’Erasmus Hogeschool de Brussel·les. Com a professor visitant ha realitzat estades d’investigació postdoctorals al Regne Unit en la Solent Southampton University, a Holanda en el Digital World Center de la Inholland University a Rotterdam, a Bèlgica en l’Artevelde Hogeschool a Gant i als Estats Units a la Michigan State University.
Els seus últims treballs de recerca són al voltant de tres temes: d’una banda, l’emergència del concepte de diplomàcia corporativa; de l’altra, sobre el paper dels mitjans de comunicació de titularitat pública en l’era digital; finalment, l’impacte del digital en les estratègies i processos creatius en les agències de publicitat.
En aquest sentit actua com a investigador principal d’un grup d’investigació el projecte del qual té com a títol “Un poco de Rock&Love: recursos creativos empleados por las marcas para atraer la atención de los consumidores y ganarse su respeto en el contexto de la era digital”. Fruit d’aquest projecte s’han presentat comunicacions i pòsters en congressos nacionals i internacionals i s’han publicat articles en revistes científiques i capítols en llibres col·lectius.
A més, té experiència professional en la consultoria estratègica per a diferents marques nacionals en l’àmbit dels mitjans de comunicació, la bellesa, l’alimentació, l’energia i el medi ambient. Des del novembre de 2016 és vocal del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.