Javier Marzal Felici

Javier Marzal Felici és Catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat en la Universitat Jaume I de Castellón. Llicenciat en Filologia Hispànica, en Filosofia i Ciències de l’Educació, i en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València, ha cursat el Màster en Comunicació i Educació por la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha dirigit més d’una dotzena de Projectes de I+D+i de convocatòries competitives i 20 tesis doctorals, i és autor de 21 llibres i dotzenes d’articles, capítols de llibres i ponències en congressos.

Entre les seues principals publicacions destaquen l’estudi David Wark Griffith (Madrid: Cátedra, 1998 La mirada cautiva. Formas de ver en el cine contemporáneo (Valencia: Conselleria de Cultura de la Generalitat Valenciana, 1999); l’assaig Cómo se lee una fotografía. Interpretaciones de la mirada (Madrid: Cátedra, 2007); així com les coedicions d’obres col·lectives com La crisis de la televisión pública. El caso de RTVV y los retos de una nueva gobernanza (Barcelona, Bellaterra, Castellón y Valencia: Aldea Global, 2015); Contenidos transmedia para la radio y la televisión de proximidad (Pamplona: EUNSA, 2018); Participación ciudadana y medios de comunicación públicos 1. Conceptos y teorías (Valencia: Tirant Lo Blanch, 2021); i Puntos ciegos, miradas afiladas. Discursos fotográficos y prácticas artísticas para hackear la posverdad (Valencia: Tirant Lo Blanch, 2022), entre altres.

És codirector i fundador de la Col·lecció de llibres “Guías para ver y analizar cine”, editada per Nau Llibres de València des de 1995, amb més de 75 llibres publicats; i co-director de la revista científica adComunica des de 2011, indexada en ESCI, Dialnet Metrics, i en possessió del Segell de Qualitat FECYT des de 2019.

Fundador del LabCom UJI, és Coordinador del Programa de Doctorat en Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I i del Grup d’Investigació «ITACA-UJI», els interesos del qual es centren en l’estudi de la cultura visual, ls relacions entre tecnologia i visualitat, la teoria de la imatge, la economia política de la comunicació i l’anàlisi de textos audiovisuals.

Més informació en:

Grup d’Investigació: http://www.culturavisual.uji.es

Càtedra RTVE-UJI: https://catedrartve.uji.es

Perfil en ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2462-1122

Perfil en Google: https://scholar.google.es/citations?user=jAqLLqsAAAAJ&hl=es