Planol redaccio d'nformatius Àpunt

La CVMC licita les obres de reforma de la redacció de l’edifici de Burjassot

ag. 26, 2017
2891 Views

La redacció d’informatius serà un dels punts on pivotaran els nous mitjans públics valencians. S’ha pensat i dissenyat seguint les tendències de les redaccions integrades que ja tenen els gran mitjans de comunicació públics del món. Les noves maneres d’exercir el periodisme demanen que la redacció l’habiten no només els periodistes sinó també els càmeres, els grafistes, els lingüistes, els realitzadors, els responsables de les xarxes socials, etc. En definitiva, tots els actors implicats en el procés d’elaboració i emissió de la informació.

Per aconseguir-ho, l’estudi valencià TechnicalEmotions, en contacte permanent amb la direcció d’À Punt, ha dissenyat un espai diàfan partint dels dos rectangles de 300 metres quadrats que formen la primera planta de l’edifici de Burjassot. La principal innovació consistirà a assolar els envans que dividien l’espai i a crear una sola sala. Al centre s’hi situarà la taula de comandament, que ocuparan el director d’informatius diaris, el cap de redacció, el realitzador, el productor, el responsable de xarxes… és a dir, les persones que han de prendre les decisions a l’hora de fer cobertures informatives. La resta de professionals ocuparan les diverses àrees pensades per a facilitar la comunicació entre tots els actors implicats en l’elaboració de les notícies. S’ha pensat perquè en els moments de màxima ocupació hi puguen treballar 115 persones simultàniament.

En tractar-se d’una redacció integrada on, en un moment determinat, qualsevol persona haurà de treballar per a la ràdio, la web o la televisió, cada posició de faena comptarà amb els sistemes informàtics que li permetran editar vídeos i àudios i transferir-los per a l’emissió.

Aquesta concepció de la sala de redacció facilitarà el treball col·laboratiu i la circulació fluida de la informació entre els professionals.

Les principals característiques del disseny d’aquesta sala, que també comptarà amb un xicotet plató per a últimes hores o connexions, és que s’ha treballat molt la il·luminació i la climatització per a apaivagar les entrades tan intenses de llum natural que provenen dels grans finestrals. També es tractarà la sonorització per a aconseguir un espai de treball confortable. En la mesura que siga possible s’optarà per materials sostenibles i per fabricants o proveïdors de la Comunitat Valenciana.

El pressupost previst és de 396.390 euros. El termini per a presentar-se acaba el 7 de setembre i l’execució de les obres serà de 77 dies.

Pots estar interessat

Resolució de la categoria projectes tv movies de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Projectes
37 views
Projectes
37 views

Resolució de la categoria projectes tv movies de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023

Comunicació CVMC - abr. 19, 2024

Reunida la Comissió i analitzats els projectes presentats, acorda que cap d’ells en resulta preseleccionat.

Resolució de la categoria projectes llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Projectes
48 views
Projectes
48 views

Resolució de la categoria projectes llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023

Comunicació CVMC - abr. 19, 2024

Projectes preseleccionats de la categoria llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023

Resolució publicació puntuació provisional SAMC. Auxiliar administratiu/iva (15é requeriment)
Selecció de Personal
56 views
Selecció de Personal
56 views

Resolució publicació puntuació provisional SAMC. Auxiliar administratiu/iva (15é requeriment)

Comunicació CVMC - abr. 16, 2024

Publicació de la puntuació provisional de les persones la baremació de la qual ha sigut revisada pertanyents a les borses de treball d'Auxiliar administratiu/iva. El termini per presentar al·legacions és de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució, en horari de 9 a 14 hores.

Més d'aquesta categoria