La CVMC i la SAMC presenten el primer pla d’igualtat els treballadors i treballadores
Burjassot, 28 de febrer de 2020. Hui s’ha presentat el primer Pla d’Igualtat de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) i la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC), en un acte de caràcter intern que s’ha celebrat al saló d’actes del Centre de Producció de Programes a Burjassot. A l’acte han assistit a més de la plantilla, el Consell Rector, el Consell d’Informatius i Julia Sevilla i José Reig, presidenta i membre del Consell de la Ciutadania, respectivament.
La directora general de la SAMC, Empar Marco, ha presentat l’acte i ha destacat que és un pla fet des de la voluntat i la convicció. Ha agraït a totes les persones de la comissió d’igualtat que l’han fet possible i ha accentuat el caràcter pràctic del document, que ha sigut fruit d’un treball exhaustiu.
La periodista d’À Punt, Victòria Maso, una de les deu persones que han col·laborat en l’elaboració del pla, l’ha presentat a les persones assistents. La periodista també ha explicat que es proposen un total de 73 mesures, estructurades en quatre línies estratègiques d’actuació: la primera és la presència equilibrada d’homes i dones; la segona s’ocupa de les mesures de conciliació i corresponsabilitat; la tercera fa referència a la comunicació i la formació en matèria d’igualtat i, finalment, es troba el tema de la salut laboral des de la perspectiva de gènere. Per a cadascuna d’aquestes línies d’actuació s’han desenvolupat uns objectius generals i d’altres específics que caldrà assolir en el període de vigència del pla.
Així mateix, Maso també ha accentuat la inclusió de tres protocols d’actuació: un en casos d’assetjament sexual i per raó de sexe en l’àmbit laboral, un altre per al desenvolupament i l’actuació de mesures contra la violència de gènere i un més davant l’assetjament per raó d’orientació sexual, identitat de gènere i/o expressió de gènere.
Enrique Soriano, el president de la CVMC, ha agraït el treball i la dedicació de totes les persones que han elaborat aquest primer pla d’igualtat i ha expressat el compromís de la corporació “en avançar de forma decidida en la igualtat efectiva d’homes i dones en l’àmbit corporatiu”. Així mateix, Soriano ha destacat “la responsabilitat que tenen els mitjans de comunicació públics amb la societat i amb nosaltres mateixos”.
La comissió d’igualtat, formada per representants de l’empresa i de la plantilla, ha sigut l’encarregada de redactar el Pla d’Igualtat 2020-2023 i s’ocuparà a partir d’ara de la implantació i d’avaluar-ne periòdicament el desenvolupament.
Pots estar interessat

Resolució publicació puntuació definitiva i persones candidates borsa SAMC de la categoria Gestor/a de continguts (tretzé requeriment)
Comunicació CVMC - ag. 02, 2023Publicació de la puntuació definitiva de la borsa de Gestor/a de continguts i de la llista de persones candidates per a la provisió temporal dels llocs oferits

Resolució de la crida específica per a l’adquisició de drets i participació en llargmetratges de ficció i animació 2023
Comunicació CVMC - jul. 28, 2023L'SAMC publica els llargmetratges preseleccionats després de l’avaluació dels projectes presentats a la crida 2023

Resolució publicació de la puntuació provisional de la borsa de Gestor/a de continguts de l’SAMC (tretze requeriment)
Comunicació CVMC - jul. 25, 2023Publicacio de la puntuació provisional de les persones la baremació de la qual ha sigut revisada de la borsa de Gestor/a de continguts. S'obre un termini de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució, per presentar al·legacions
Més d'aquesta categoria

Resolució de la publicació del tretzé requeriment de documentació borsa SAMC (Gestor de continguts)
Comunicació CVMC - jul. 14, 2023
Necessitats de producció per a la graella televisiva de l’últim trimestre del 2023
Comunicació CVMC - juny 16, 2023
Resolució publicació entrevista i persones candidates d’Auditor/a CVMC
Comunicació CVMC - juny 02, 2023