Comunicat del Consell de la Ciutadania

Davant de diverses informacions que han aparegut en els mitjans de comunicació relacionades sobre la decisió del Consell Rector de la CVMC respecte a la retransmissió de les misses en À Punt, volem manifestar la nostra incomoditat amb aquestes notícies, que no reflecteixen adequadament la posició del Consell de la Ciutadania, per la qual cosa puntualitzem que:

1. El Consell de la Ciutadania és un òrgan de participació del mitjà públic, per cert, el més actiu de totes les cadenes públiques espanyoles.
  2. És preceptiva la consulta al Consell de la Ciutadania en temes relatius a la programació, però no és vinculant. És a dir, el Consell de la Ciutadania es pronuncia com a òrgan consultiu, però el Consell Rector és el que decideix.
  3. Sobre l’assumpte de la retransmissió d’actes litúrgics, el Consell de la Ciutadania ha desenvolupat una important activitat d’anàlisi, estudi, reflexió i deliberacions.
  4. En cap moment el Consell de la Ciutadania s’ha pronunciat a favor de la retransmissió regular de les misses després del confinament.
  5. El Consell de la Ciutadania ha redactat un informe extens que contempla múltiples aspectes: des de què fan altres mitjans públics espanyols fins al nombre i les característiques de les queixes i suggeriments rebuts, passant per estudis i documents realitzats per acadèmics, consells de l’audiovisual, etc.

L’informe citat, fruit del treball col·lectiu i els diversos pronunciaments realitzats, es pot consultar en el web https://www.cvmc.es/consell-ciutadania/ i en concret es pot accedir al dossier en aquest enllaç.

Puedes estar interesado

Convocatoria para la constitución de la bolsa de productor/a de informativos/programas de la SAMC

Comunicació CVMC - Jul 05, 2022

Productor/a de informativos/programas, solicitud de inscripción, preguntas frecuentes.

Convocatoria para la constitución de varias bolsas de trabajo temporal de la CVMC

Comunicació CVMC - Jun 28, 2022

Técnico/a jurídico/a  Técnico/a en audiencias  Técnico/a en informática

Resolución lista definitiva autobaremación bolsa SAMC y requerimiento documentación