À Punt no té cap pèrdua, ni deute

Abr 18, 2019
151 Views

El Consell Rector afirma que la CVMC compleix el contracte programa que no permet cap endeutament

 La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) rep una subvenció de la Generalitat de 55 milions d’euros. Aquesta subvenció es destina a despeses d’explotació i a inversions.

Els pressupost de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació es nodreix de la subvenció que es deriva de la CVMC i a més, dels ingressos per publicitat i vendes de productes o programes.

La CVMC no ha tingut ni pèrdues, ni deutes. Ha gastat el seu pressupost en les despeses de personal, les inversions realitzades i el funcionament d’À Punt (SAMC): els programes de televisió i ràdio i tot el que ompli la graella de programació, inclòs el web i les xarxes socials. Les despeses i inversions s’han limitat únicament i exclusivament a la quantitat establida en el seu pressupost, és a dir 55 milions d’euros.

En l’aspecte comptable, i en els pressupostos de la SAMC, apareix la quantitat de 48.182.752 milions en la categoria de pèrdues, però com ja s’ha dit són despeses i no pèrdues reals. Són justament les despeses realitzades per À Punt per a desenvolupar l’activitat de servei públic que té encomanada per les Corts i que són compensades amb la subvenció rebuda, tal com recull el contracte programa.

Cal subratllar que el Contracte Programa diu: «Els límits de l’endeutament per a cada exercici queden fixats en el contracte programa», i també afirma; «Per al trienni de durada d’aquest contracte programa no està previst que la Corporació haja de recórrer a l’endeutament per a finançar-se». I en cap cas s’ha incomplit el contracte programa.

Pel que fa als ingressos de publicitat de la SAMC, l’incompliment de la previsió no ha suposat cap impediment a l’hora de quadrar els pressupostos. La CVMC va fer una previsió d’ingressos anual i no es va arribar a complir en 2018 perquè À Punt no va començar a emetre en televisió fins al 10 de juny de 2018. I és més, fins a l’octubre de 2018 no es va contractar amb Kantar, l’empresa que mesura audiències i és clau de referència en el sector publicitari.

Tampoc s’ha d’ignorar que FORTA fa alguns anys que està en un procés de revisió de la seua estratègia de comercialització, cosa que ha dificultat la incorporació d’À Punt a la marxa habitual en la planificació de publicitat de l’organisme que coordina les televisions autonòmiques.

À Punt aspira a tindre una publicitat normalitzada i en creixement, però sempre cenyint-se a les limitacions legals que ha de tindre un mitjà de comunicació públic. La Llei de creació de la CVMC estableix una sèrie de principis i valors en els mitjans públics que s’han vist reforçats per la normativa de publicitat aprovada per Consell Rector de la Corporació, com ara abstindre’s d’emetre publicitat relacionada amb el sector de les apostes. À Punt va ser, de fet, la primera televisió pública autonòmica que va vetar la publicitat sobre joc i apostes esportives, prohibició que està recollida en el Codi de conducta sobre l’activitat comercial i publicitària de la CVMC. I això en detriment d’un major nivell d’ingressos, però conscients que mereix la pena en favor del servei públic.

Puedes estar interesado

El Consell Rector ha avaluat la gestió de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació
Prensa
51 views
Prensa
51 views

El Consell Rector ha avaluat la gestió de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació

Comunicació CVMC - Jul 17, 2019

El Consell Rector ha finalitzat hui l’informe d’avaluació de la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC). En l’avaluació s’ha tingut en compte la gestió de la Direcció General durant els anys 2017 i 2018. De cara al futur les avaluacions es faran amb una periodicitat anual.

El Consejo Rector aprueba la programación de À Punt para la próxima temporada
Prensa
34 views
Prensa
34 views

El Consejo Rector aprueba la programación de À Punt para la próxima temporada

Comunicació CVMC - Jul 10, 2019

 El Consejo Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha aprobado hoy la propuesta de programación para la próxima temporada de los medios de comunicación públicos.

El Consejo de la Ciudadanía acuerda proponer a Rosa Agost para el Consejo Rector
Prensa
29 views
Prensa
29 views

El Consejo de la Ciudadanía acuerda proponer a Rosa Agost para el Consejo Rector

Comunicació CVMC - Jul 09, 2019

El Consejo de la Ciudadanía estudió ayer las candidaturas presentadas para formar parte del Consejo Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) para cubrir la plaza que debe proponer este órgano de participación ciudadana. Después de estudiar las candidaturas, se acordó proponer Rosa Agost Canoso para ocupar la plaza mencionada.

Más de esta categoría