Convocatòria del lloc de Direcció de Recursos Humans de la CVMC

juny 20, 2018
1059 Views

RESOLUCIÓ de 20 de juny de 2018, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dóna publicitat a les bases de la convocatòria d’un concurs per a la proposta de nomenament de la direcció de recursos humans de la Corporació.

La Llei 6/2016, de 15 de juliol, estableix en l’article 12.3 que correspon a la Presidència: “l) Dirigir i coordinar les activitats dels òrgans directius de la Corporació, de conformitat amb les directrius del consell.” I  “m) La direcció superior del personal i dels serveis de la Corporació sota les directrius bàsiques que en aquesta matèria establesca el Consell Rector”.

D’altra banda, en article 16.3 disposa que correspon al Consell Rector: “f)… aprovació de les normes bàsiques reguladores dels procediments de selecció del personal…”. I “o) Nomenar i, si és el cas, cessar l’equip directiu de primer nivell de la Corporació”.

El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, estableix que l’elecció del personal directiu dels ens del sector públic es basarà en criteris de competència, professionalitat i experiència en l’acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.

D’altra banda, l’article 3.1 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, disposa que “La idoneïtat de l’elecció de personal que ocupa llocs de caràcter directiu es basarà en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l’acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l’organització la seua missió i objectius a través d’una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d’idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades”.

El lloc que es convoca reuneix les característiques exigides en la normativa citada i comprén la gestió dels recursos humans en el grup corporatiu integrat per la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació.

Per tot això, el Consell Rector de la Corporació, en la sessió celebrada el dia 15 de juny de 2018, convoca aquest concurs públic, conformement amb les següents bases:

1. Objecte de la convocatòria

L’objecte de la convocatòria és el procés de selecció per a la proposta de nomenament de la direcció de recursos humans de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

2. Funcions

Sota la dependència de la direcció d’Administració corresponen a la direcció del Departament de Recursos Humans les funcions següents:

  • a) Dirigir i coordinar el departament de recursos humans.
  • b) Supervisar i coordinar la contractació del personal laboral.
  • c) Supervisar la gestió de les nòmines i els pagaments a la Seguretat Social.
  • d) Assegurar-se del compliment de la legislació en matèria de prevenció de riscos laborals.
  • e) Cooperar en l’elaboració del Pla d’igualtat, fer el seu seguiment i assegurar-se’n del compliment, així com de la seua revisió.
  • f) Gestionar la RLT i les masses salarials, assegurar-se’n del compliment. Elaboració anual de les masses salarials per a la seua presentació i aprovació a la Direcció General de Pressupostos.
  • g) Col·laborar amb la Sindicatura de Comptes i Intervenció General de la Generalitat en l’àmbit de recursos humans.
  • h) Estudiar les necessitats de formació i elaborar un pla de formació per al personal.
  • i) Totes aquelles funcions que, referides al Departament de Recursos Humans, li siguen encomanades per la direcció d’Administració

 

3. Règim de contractació i d’incompatibilitats

El candidat o candidata designat per a ocupar la plaça que es convoca subscriurà un contracte d’alta direcció, regulat pel Reial Decret 1382/1985, d’1 d’agost o la normativa que el substituïsca.

La seua relació laboral estarà regulada pel que estableix el contracte i la resta de la normativa que hi siga aplicable.

Les retribucions  seran les que corresponguen a un lloc classificat en l’Administració de la Generalitat com A 28 I050.

 

Els seran d’aplicació directa els preceptes de la Llei 8/2016, de 28 d’octubre, de la Generalitat, d’incompatibilitats i conflictes d’interessos de persones amb càrrecs públics no electes, el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, el que es disposa per a personal directiu públic en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic i el seu desplegament en la normativa autonòmica,  així com la resta de la legislació vigent en aquesta matèria.

4. Requisits i mèrits dels candidats

a) Requisits

Les persones candidates hauran de reunir els requisits següents:

  1. Estar en possessió del títol universitari de doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé el títol universitari oficial de grau.

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant una fotocòpia del títol.

  1. Ser nacional d’un país membre de la Unió Europea. En cas de nacionals de països no membres de la Unió Europea, el nomenament estarà condicionat a l’obtenció de la residència legal a Espanya.

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant una fotocòpia del DNI o un document equivalent.

  1. No haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant una declaració responsable.

  1. Posseir la capacitat funcional per a l’acompliment de les tasques.

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant una declaració responsable.

  1. Acreditar almenys cinc anys d’experiència en la gestió de recursos humans:

– Tramitació d’altes i baixes de treballadors o treballadores.

– Tramitació de comunicats d’altes i baixes per accident o malaltia.

– Elaboració i presentació de contractes de treball.

– Elaboració i gestió de nòmines i assegurances socials.

 

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant certificats de l’empresa i vida laboral.

6. Acreditar el coneixement, oral i escrit, de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana.

Aquest requisit s’acreditarà mitjançant certificat de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o certificats equivalents o homologats.

  1. b) Mèrits

S’hi valoraran els mèrits següents:

  1. Altres títols i formació

S’hi valorarà posseir altres titulacions acadèmiques oficials amb un nivell igual o superior a l’exigit per a l’accés, relacionades amb les funcions del lloc.

Així mateix, s’hi valoraran altres títols expedits per les universitats i els cursos de formació i perfeccionament rebuts o impartits relacionats amb la gestió de recursos humans i amb les funcions del lloc.

Aquests mèrits s’han d’acreditar mitjançant les còpies dels títols o certificats corresponents.

Màxim 13 punts.

  1. Formació en prevenció de riscos laborals segons el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s’aprova el Reglament dels serveis de prevenció:

 

– Formació oficial de nivell superior en prevenció de riscos laborals (13 punts).

– Formació oficial de nivell mitjà en prevenció de riscos laborals (9 punts).

– Formació oficial de nivell bàsic en prevenció de riscos laborals (5 punts).

Aquest mèrit s’ha d’acreditar mitjançant la còpia dels títols o certificats corresponents.

Màxim 13 punts.

  1. Capacitat de lideratge i de comunicació i negociació

Es valorarà l’experiència en la direcció de personal.

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant certificats de l’empresa i vida laboral.

Màxim 13 punts.

  1. Formació en igualtat de gènere

S’hi valorarà la formació acreditada en igualtat de gènere, haver participat en cursos, estudis o recerques de gènere, haver creat o participat en iniciatives encaminades a afavorir la igualtat d’oportunitats, així com qualsevol experiència professional o projecte que acredite una activitat encaminada a fer complir l’article 26 de la Llei orgànica per a la igualtat efectiva de dones i homes

Aquest mèrit s’acreditarà mitjançant els certificats corresponents.

Màxim 13 punts.

5. Experiència en el sector públic

S’hi valorarà l’experiència en l’àmbit de la gestió els recursos humans en el sector públic de la Generalitat Valenciana.

Aquest requisit s’ha d’acreditar mitjançant certificats de l’empresa i vida laboral.

Màxim 13 punts.

6. Termini de presentació

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 10 dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en la pàgina web de la Corporació.

7.Procediment de selecció

Les sol·licituds, conjuntament amb la documentació que acredite el compliment dels requisits i els mèrits, han d’adreçar-se a la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i s’han de presentar a la seua seu (CPP. Polígon Acc. Ademús, s/n, 46100 Burjassot (València).

La documentació també pot presentar-se en la resta de les maneres previstes en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els aclariments poden sol·licitar-se per escrit a través de correu electrònic (secretaria@cvmc.es).

Les sol·licituds presentades seran analitzades en una primera fase de comprovació dels requisits i d’avaluació de mèrits per una comissió de valoració, que ha de seleccionar les propostes que passaran a una segona fase en què es realitzaran entrevistes als cinc candidats o candidates preseleccionats millor puntuats.

En la valoració final, els mèrits suposaran un 65% i l’entrevista un 35%.

La presentació de la candidatura implica l’acceptació d’aquestes bases.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s’adequa als requisits del lloc.

8. Comissió de valoració

La selecció del candidat o candidata es farà a través d’una comissió de valoració integrada per:

– El president del Consell Rector, que actuarà com a president de la Comissió.

– Dos membres del Consell Rector.

– La directora d’Administració de la Corporació.

– El secretari del Consell Rector, que hi actuarà com a secretari amb veu i vot.

La comissió de valoració ha de proposar al Consell Rector el nomenament del candidat o candidata que obtinga millor puntuació.

9. Confidencialitat

Totes les persones i institucions públiques implicades en el procés de selecció de candidats es comprometen a garantir l’absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d’aquests, i han d’assegurar que la participació dels no seleccionats es mantindrà en l’estricte àmbit del coneixement i la valoració de la comissió de valoració. Només es farà públic el nom del candidat o candidata que hi resulte seleccionat.

Burjassot, 20 de juny de 2018. El president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació: Enrique Soriano Hernández.

Pots estar interessat

Resolució de la categoria projectes tv movies de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Projectes
38 views
Projectes
38 views

Resolució de la categoria projectes tv movies de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023

Comunicació CVMC - abr. 19, 2024

Reunida la Comissió i analitzats els projectes presentats, acorda que cap d’ells en resulta preseleccionat.

Resolució de la categoria projectes llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Projectes
49 views
Projectes
49 views

Resolució de la categoria projectes llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023

Comunicació CVMC - abr. 19, 2024

Projectes preseleccionats de la categoria llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023

Resolució publicació puntuació provisional SAMC. Auxiliar administratiu/iva (15é requeriment)
Selecció de Personal
57 views
Selecció de Personal
57 views

Resolució publicació puntuació provisional SAMC. Auxiliar administratiu/iva (15é requeriment)

Comunicació CVMC - abr. 16, 2024

Publicació de la puntuació provisional de les persones la baremació de la qual ha sigut revisada pertanyents a les borses de treball d'Auxiliar administratiu/iva. El termini per presentar al·legacions és de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució, en horari de 9 a 14 hores.

Més d'aquesta categoria