Comunicat a tot el personal

des. 03, 2018

El dia 23 de novembre de 2018, la Inspecció de Treball va estendre diligència d’acord amb el que s’estableix l’article 21.6 de la Llei 23/2015, de 21 de juliol, ordenadora del sistema d’inspecció de treball i seguretat social, després de mantindre una reunió amb la representació de l’SAMC i la CVMC i la representació de les organitzacions sindicals.

La diligència de la inspecció de treball, d’acord amb l’article 22.2 de la dita llei ordenadora i el reial decret 2/2015, en els articles 34 i 38, requereix:

• Entregar als treballadors i les treballadores, amb quinze dies d’antelació, el seu horari de treball, amb torns i descansos.

• Aportar mensualment als treballadors un resum de jornades realitzades.

• Realitzar un registre diari de jornades per al còmput d’hores extres.

• Respectar el que s’estableix la normativa quant a descansos entre jornades i setmanals, i també la jornada màxima diària.

• Acordar la compensació de les hores extres realitzades l’any 2018 i les vacances no gaudides, sent el termini màxim de compensació març de 2019.

• Elaborar els quadrants horaris de l’any 2019. Les hores extres generades (2019) es compensaran en el termini de 4 mesos.

• Servei de menjador (centre de més de 50 treballadors).

Davant d’aquests requeriments de la Inspecció de Treball, les mesures a prendre no poden ser altres que les del compliment íntegre de tots els aspectes esmentats.

• Els torns dels treballadors i de les treballadores seran publicats amb l’antelació mínima de 15 dies. Per a l’any 2019, s’elaboraran calendaris de manera que tots els treballadors i les treballadores coneguin anualment els torns de treball, els horaris i els descansos, sempre tenint en compte que, per causes extraordinàries, aquests podran ser modificats.

• S’ha realitzat un registre diari de jornades, on els treballadors puguen registrar la seua jornada diària fins a tindre el sistema de presència, que ens permeta tindre un control més exhaustiu de les hores realitzades pels treballadors i les treballadores.

• S’ha informat els diferents departaments de l’obligació de respectar els descansos entre jornades diàries i setmanals. Quant a la jornada màxima diària, hi ha un torn especial de cap de setmana en què es treballen 12 hores. En aquest cas puntual, s’ha fet una consulta a la inspecció perquè complisca la legalitat vigent. Se’ns ha informat que, amb l’acord dels representants dels treballadors, es podria realitzar aquest horari.

• Quant a la compensació horària, per vacances, assumptes propis, i hores extres, els diferents departaments n’estan acordant el gaudi, tot establint un calendari des de la data fins al mes de març.

• El servei de menjador, es licitarà pròximament per a poder oferir el servei als treballadors i les treballadores.

El Consell Rector agraeix als treballadors i les treballadores l’esforç en la posada en marxa dels nous mitjans, atenent la complexitat i les dificultats associades a aquest procés, i espera poder resoldre els problemes plantejats com més prompte millor.

EL CONSELL RECTOR

Pots estar interessat

El Consell Rector desenvolupa alguns aspectes del procés per a la selecció de la Direcció General de l’SAMC

Comunicació CVMC - nov. 28, 2019

El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha aprovat un document on es detallen alguns aspectes que afecten el procés de la selecció de la direcció general de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC).

S’aprova l’Oferta Pública d’Ocupació de l’SAMC a falta de l’informe de la Direcció General de Pressupostos

Comunicació CVMC - nov. 28, 2019

El Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC) ha acordat l’aprovació de l’Oferta Pública d’Ocupació (OPO) de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació (SAMC)

À Punt està interessada en adquirir drets i participar en obres audiovisuals no finalitzades