Comunicat a tot el personal
El dia 23 de novembre de 2018, la Inspecció de Treball va estendre diligència d’acord amb el que s’estableix l’article 21.6 de la Llei 23/2015, de 21 de juliol, ordenadora del sistema d’inspecció de treball i seguretat social, després de mantindre una reunió amb la representació de l’SAMC i la CVMC i la representació de les organitzacions sindicals.
La diligència de la inspecció de treball, d’acord amb l’article 22.2 de la dita llei ordenadora i el reial decret 2/2015, en els articles 34 i 38, requereix:
• Entregar als treballadors i les treballadores, amb quinze dies d’antelació, el seu horari de treball, amb torns i descansos.
• Aportar mensualment als treballadors un resum de jornades realitzades.
• Realitzar un registre diari de jornades per al còmput d’hores extres.
• Respectar el que s’estableix la normativa quant a descansos entre jornades i setmanals, i també la jornada màxima diària.
• Acordar la compensació de les hores extres realitzades l’any 2018 i les vacances no gaudides, sent el termini màxim de compensació març de 2019.
• Elaborar els quadrants horaris de l’any 2019. Les hores extres generades (2019) es compensaran en el termini de 4 mesos.
• Servei de menjador (centre de més de 50 treballadors).
Davant d’aquests requeriments de la Inspecció de Treball, les mesures a prendre no poden ser altres que les del compliment íntegre de tots els aspectes esmentats.
• Els torns dels treballadors i de les treballadores seran publicats amb l’antelació mínima de 15 dies. Per a l’any 2019, s’elaboraran calendaris de manera que tots els treballadors i les treballadores coneguin anualment els torns de treball, els horaris i els descansos, sempre tenint en compte que, per causes extraordinàries, aquests podran ser modificats.
• S’ha realitzat un registre diari de jornades, on els treballadors puguen registrar la seua jornada diària fins a tindre el sistema de presència, que ens permeta tindre un control més exhaustiu de les hores realitzades pels treballadors i les treballadores.
• S’ha informat els diferents departaments de l’obligació de respectar els descansos entre jornades diàries i setmanals. Quant a la jornada màxima diària, hi ha un torn especial de cap de setmana en què es treballen 12 hores. En aquest cas puntual, s’ha fet una consulta a la inspecció perquè complisca la legalitat vigent. Se’ns ha informat que, amb l’acord dels representants dels treballadors, es podria realitzar aquest horari.
• Quant a la compensació horària, per vacances, assumptes propis, i hores extres, els diferents departaments n’estan acordant el gaudi, tot establint un calendari des de la data fins al mes de març.
• El servei de menjador, es licitarà pròximament per a poder oferir el servei als treballadors i les treballadores.
El Consell Rector agraeix als treballadors i les treballadores l’esforç en la posada en marxa dels nous mitjans, atenent la complexitat i les dificultats associades a aquest procés, i espera poder resoldre els problemes plantejats com més prompte millor.
EL CONSELL RECTOR
Pots estar interessat
Resolució de la categoria projectes tv movies de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Comunicació CVMC - abr. 19, 2024Reunida la Comissió i analitzats els projectes presentats, acorda que cap d’ells en resulta preseleccionat.
Resolució de la categoria projectes llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Comunicació CVMC - abr. 19, 2024Projectes preseleccionats de la categoria llargmetratges de ficció cinematogràfics de la crida per a l’adquisició de drets i participació en obres audiovisuals no finalitzades 2023
Resolució publicació puntuació provisional SAMC. Auxiliar administratiu/iva (15é requeriment)
Comunicació CVMC - abr. 16, 2024Publicació de la puntuació provisional de les persones la baremació de la qual ha sigut revisada pertanyents a les borses de treball d'Auxiliar administratiu/iva. El termini per presentar al·legacions és de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació d’aquesta resolució, en horari de 9 a 14 hores.